onsdag 15 april 2009

Bas Bas Bas

Joe and the Jungle free show headlining the Kibbitz room at Canter's in Hollywood this Friday night/Saturday morning the 17th/18th at 12:30am. Come see history in the making as we rock out our first LA show with the kick ass band consisting of two New Yorkers, two Swedes, and one Wisconsin son of a bitch!

Sådär skrev Joe om konserten på Facebook, så jag bara kopierade in det.
Börjar lära mig låtarna acceptabelt, har demolåtarna, men har inte kraft nog att riktigt lyssna på dem. Dåligt av mig!

Bas bas bas.
Spelar sjukt mycket! Körde skola igår, där man i princip spelar hela tiden, sen hade jag min andra LPW, Hendrix ni vet. Gick lite sämre, fick 94% på denna, så nästa skall jag försöka sätta fullpott på.
Kom hem, vilade i 20min, sen gick jag och Tom över till Joe och satt där i kanske två timmar och spelade, sen hem och övade själv till klockan var runt 12.
Blir samma procedur ikväll, repa med amerikanerna, sen hem och öva själv.

Försöka ta två LPW credits nästa vecka med, samt en pro performence.
Sen är det inspelningen med Linus, det är Blestra (Alex och Philles band) och det är 80s bandet jag och Phille snackade om.
Får försöka lära mig spela bas och sjunga samtidigt, kanske blir nya Lemmy!

Igår kändes det verkligen som att man var i Hollywood, liksom det man tänkte hemma.
Var premiär för 17 Again, med Zac Efron i huvudrollen.
Var knökat med folk på båda sidor av boulevarden. Tjejer som skrek, lät som om Beatles spelade.
Blev ju inte bättre när "Mr Jag-ser-ut-att-vara-14-och-mammas-pojk" kom, skriken ökade något då.
Men jag är ju inte avundsjuk, närå!
Stannade inte länge, var ju tvungen att spela.

Nu skall jag till skolan, måste slänga i mig något att äta dock. Kanske tar det på vägen, blivit en hel del Nudlar ala Mickis på senaste, så kanske är värd något!
Planer för helger:
Fredag - Gig samt efterfest med alla groupies.
Lördag - Bio verkar det som, ta det rätt lugnt alltså.
Söndag - Santa Monica, spela volleyboll och sånt.
Måndag - Steel Panther!

Inget, förutom spelningen, är säkert dock. Uppdaterar mer när jag vet.
Jag avslutar med att säga, som min goda norrlänning sa,
Älgoxe!

3 kommentarer:

  1. hej brosh!
    ett tag sen nu, men men...
    läste på aerosmiths myspace att dom kanske kommer till europa och spelar :) spelar ingen roll om de e i spanien, jag ska dit! + att man kan köpa VIP-biljetter så att man får träffa steven tyler och joe perry :D

    va på chalmers idag och räknade lots of stuff, träffade en jätte gay lärare, lite längre hår och mittbena.. men vissa kanske tycker att det är fint.

    lycka till på alla spelningarna :)

    puss <3

    SvaraRadera
  2. Hej min älskling.
    Nu har vi gjort London och tittat på nästan allt vi ville se det som saknades var Notting Hill med den blå dörren men det får bli nästa gång. Ja jag blev uppvaktad började med rosa skumpa på morgonen och middag på kvällen. jag blev otroligt glad när du ringde och vad gör man som mamma efter det, jo man gråter och längtar något oerhört efter dig. Men det hördes som allt var bra på din röst och det känndes bra. Dagen efter var vi och tittade på Grease och den var kanon, underbar 50 tals musik. Nu på söndag åker jag och kärringen på kortet till Stockholm och det ska bli KANON att se Tina Turner igen. Jag måste skriva vad Victor skrev till mig( Grattis min åldrande älskling hoppas du har haft en trevlig dag) Vad han menar med åldrande fattade jag inte med gulligt var det, Viktor är för mig som du är för Kristin. Ibland när jag läser vad du skriver om mat städning och tvätt undrar jag verkligen om detta kan vara min son för detta var jag orolig för men du verkar klara det mesta utan din 34 åriga morsa
    Du får ha det och var rädd om dig.
    (Jo, jag hörde på jobbet att city ringde och pratade Linus idag med jag är för tidíg för att höra detta, med tjejerna på jobbet sa att du kan gå in på nätet och höra vad han sa, med eftersom han inte sa något om dig så skiter jag i detta det kan du hälsa Linus :P

    Ha de och hälsa de andra.

    SvaraRadera
  3. Hej min vän! Det är lika roligt att se vad du skriver varje gång även om jag inte kommenterar allt. Vet några andra som smygtittar på din blogg men inte kommenterar en sådan bor granne med mig och har varit din arbetskamrat (Hej J!. SOm sag jag och din älskade mor skall åka på en tripp till Stockholm, det skall bli trevligt! Annars rullar det på här hemma. Victor går ju ut gymnasiet i vår och Hanna slutar ju nian. Hon har nyss fått beseked att hon är reserv på den linjen hon vill.........så håll tummarna! Ha det jätte gôtt!

    SvaraRadera