lördag 18 april 2009

Giget!

Haha.
Känslan som jag fick när jag gick in på Kibitz Room var ungeför som när vi spelade Glamrock på en tjejs student.
Jag hade tänkt mig Key Club-aktigt, stor scen och massa folk.
Det var en liten bar, med en "scen" som var mindre än en trottoarkant.
Folk satt ner vid bord och drack lite öl typ. Visste inte om jag skulle börja asgarva, gråta eller bara gå där ifrån.
Men vafan, erfarenhet som erfarenhet!
Låtarna är ju inte bra, men både jag och Tom skötte oss våra instrument riktigt grymt tyckte jag.
Det kom en svart man, tror han sa efter att han var 58 eller nåt, som gjorde massa gester mot mig och Tom hela tiden, stod och rådiggade.
Sen efter giget kom han och skrek till oss "You black motha' fuckers! You play like black motha' fuckers!"
Han tyckte jag och Tom helt enkelt var förjävla bra!
"You black motha' fuckers!" haha.

Annars var dagen igår riktigt jävla soft.
Är ju ledig fredagar, så vaknade runt 9am, och tog det lugnt till repet.
Riktigt härligt väder igår, som en bra svensk sommardag, sen var vi och repade, Jag, Brian, Joe och Tom.
Repet gick bra, lyssnade på massa bra musik påvägen dit, släppte av Tom vid MI, åkte hem och lämnade instrumenten.
Passade också på att äta lite, fick testa lite amerikansk mat..
Två vita brödskivor med jordnötssmör på ena sidan och blåbärssylt på den andra.
Vår sådär..

Sen gick vi andra tre till Guitar Center för att hämta upp min nya StealthPlug.
Köpte en sån när farsan fortfarande var kvar, dock så var registreringsnyckeln redan använd, vilket sög lite.
Så jag fick lämnat in den och så fick de beställa en annan.

Sen hade vi tre punkter kvar på listan att göra, första var att köpa donuts, köpa öl och sen kolla South Park.
Sagt och gjort, vi stack och letade donuts. I bilen hade jag en av mina bra sångdagar, så jag började sjunga på Titanic låten till Joes förtjusning och Brians förfäran.
"Mike, you have a fucking godly vocal range!"
Hi-five till mig!
Köpte på oss donuts, köpte lite öl för för- och efterfest. Typ 48 stycken..
Åkte hem, käkade upp donuts och drack öl, sen somnade jag till South Park.

Just det, synd att jag inte hade med mig mp3-spelaren till repet i torsdags!
6 personer i en bil som kör hela Bohemian Rhapsody a cappella style!
Det var hur roligt som helst, inte garvat så mycket på länge.

Nu skall jag snart iväg upp till Phille och dem, skall försöka skriva lite musik tror jag.
Sen var det snack om att det blir fest någonstans vid Kodak Theater istället för bio ikväll.
Tacka gudarna för resorb!

2 kommentarer:

  1. hej!

    kul att höra att det gick bra igår! =)

    albin var här förut, han sa: "jag längtar tills mikael kommer hem så att jag får köra hans minimotorcykel", haha ;)

    idag har jag och vår kära far gjort våran egna sushi, den blev as bra :) kusin elin var här och smakade, men de va inte riktigt hennes grej.. hon spottade ut det, höhö =)

    hur går det med autograferna?

    vi ses! puss <3

    SvaraRadera
  2. Najs!
    Men du sjugner ju fan bra med :D Bra att du visar amerikanerna hur en riktigt manlig svensk sjugner, fuck yeah!

    SvaraRadera