söndag 12 april 2009

Happy Easter

Förbannade hosta som inte ger sig.
Haft lite ont i halsen ett tag nu, som utvecklats till hosta som inte ger sig.
Ytterst irriterande!

Glad Påsk på er där hemma!
Hade vart kul att vara hemma nu, men man kan inte få allt.
Bli bortskämd med lagad mat och sånt!
Inte en enda smågodis har jag ätit idag, känns fruktansvärt hemskt.

Nu är det dags att jag skaffar mig en fru här borta.
Har varit så vuxen denna helgen att jag har: tvättat, städat och fixat i köket, städat rummet, dammsugit, diskat, bjudit Alex och Linus på middag, diskat igen.
Inte särskilt rock 'n' roll alltså..
Inte trodde jag att det skulle gå så fort när Helene sa att man skulle bli vuxen här borta.
Nä fifan, ändring får det bli! Kan ju inte gå runt och bli vuxen och sånt trams.

Har hunnit med lite mer än bara vuxen grejerna, var och repade igår med amerikanerna.
Tom kom förbi runt 7.30 pm, mitt i när jag var igång med att städa köket, så vi drog över till Joe och dem.
Brian som spelar keyboard hade en egen bil, så vi tog den upp till replokalen som låg i North Hollywood.
Så grymt, hittils har jag lärt känna två keyboardister och båda heter Brian! Lätt att komma ihåg.
Påvägen upp började jag må riktigt dåligt, kändes som om jag var påväg att få feber, men det gick över såfort man började spela.
Musiken var.. inte alls min stil. Inte Toms heller.
Men det är ju alltid kul att giga, knyta kontakter och träffa nytt folk.

Ida har kommit nu också, tror jag har skrivit att hon skulle komma.
Verkar jättetrevlig, dock rätt jetlagad. Sånt suger, tar ett bra tag innan man riktigt vänjer sig.
Hon skall stanna här i 4-5 veckor tror jag, så det skall nog bli trevligt.

Blir rep imorgon också, klockan 11 am (zzZZzz..) så skall försöka få mig lite sömn.
Blir att öva mycket imorgon, känner att jag har börjat få vatten över huvudet nu, är nog lite optimistisk.
Men vafan, jag är inte här för att glida genom det, utan nu skall det kämpas.
Har tom lite träningsvärk i högerarmen ifrån spelandet, det har jag typ inte haft på.. 5år?

Så imorgon tror jag det blir:

Rep
Lunch
Öva på båda LWP låtarna
Skalor
Noter
Blues/Jazz/Brasilansk
Sova

Blev erbjuden att hänga med till beachen imorn av Linus, någon tjej hade bil som vi kunde åka med i. Det hinner jag dock -inte-.
Godnatt folk!

/Peter Pan-Wannaben Micke

1 kommentar:

  1. Ooh, din lilla husfru! Duktigt av dig att göra så mycket hushållsarbete lilla mike :P höhöhö.

    SvaraRadera