torsdag 23 april 2009

Usch.

Känner mig lite besviken på mig själv.
Hade countrylåten All American Girl med Carrie Underwood som min ena LPW låt, det har jag ju berättat. Hade uppspelning igår och usch vad dåligt det gick.
Givetvis var det bara jag och en basist till, som självklart var ett level 3-monster.
Han var så sjuukt duktig, och han spelade före mig.
Tji fick man för att ha övat mycket på låten. Fick iaf dubbla scores, eftersom jag spelade två gånger.
95% x 2, så det är ju bra betyg, men fan vad jag är besviken på mig själv!
Fick trösta mig på kvällen med att dricka massvis med öl (Det var ett skämt mamma!)

Det gjorde jag faktiskt inte, dock måste jag gå och handla nu snart eftersom all mat börjar ta slut.
Stekte upp sista kycklingen igår, tillsammans med nudlar och de sista grönsakerna.
Handla och tvätta.. jobbigt!

Haft två varma dagar som jag berättade om, tisdags var också så här galet obehagligt varmt.
Igår var det mycket bättre, fläktade lite och var inte alls lika varmt.
Riktigt behagligt alltså!

Kameran har fortfarande inte kommit (läs tisdag), lite irriterande, vill börja dokumentera lite och lägga upp för er.
Roligt att många läser föresten! Är alltid inne och kollar kommentarerna, så posta på!
Gillar inte riktigt systemet dock, skulle vart schysst om det fanns nåt "svara-på-kommentarer" knapp. Måste skicka ett eget inlägg isf.
Men läser dem gör jag!
Om ni har några specifika frågor så är det bara att skicka dem till:

mikaeltp@live.se

Så svarar jag såfort jag får tid.
Kanske funderar på att anmäla mig till en audition också!
Lär ju inte få jobbet, men det kan alltid vara roligt att testa på, bara för att.
Avslutar med beskrivningen jag fick i mailet!
Fortsätt posta kommentarer, kollar dem varje dag!


REMEDY,Original Rock Band with Major Management holding auditions this SATURDAY APRIL 25TH.
Seeking the following musicians between the ages of 18-27
1. Male Lead Vocalist
2. Guitarist that can sing lead or strong backups
3. Bass player that can sing lead or strong backups
Musicians that have heard the original material have said it would appeal to fans of Kings of Leon. This is a new concept band with openings for musicians to be founding members and share in the future direction. There is no immediate salary but members will be encouraged to collaborate as writers and musicians and not just sidemen.
The band has a major management company involved in the building process.

Ha det bra!
Micke

6 kommentarer:

  1. Kristins granne.23 april 2009 kl. 09:33

    Hej Micke!
    Kom ihåg att dricka mycket vätska när det är varmt ute, vanligt vatten rekomenderas.
    Mvh, Kristins granne

    SvaraRadera
  2. de kommer att gå as bra på audition!

    alla hejar på dej*

    hoppas du inte glömmer min födelsedag.. påminner dig nu ifall

    puss

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du gör helt rätt i att testa på en audition. Även om du inte blir uttagen så har du fått känna på hur det är att gå på en.
    Skulle gärna byta värmen här hemma mot den i LA :-)

    Är det inte dags att du testar på att tillaga något svårare än nudlar?! :P

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om jag tycker att 95%x2 är speciellt dåligt om du nu jämfördes med en über Level 3-nisse, eftersom du själv är level 1 (även om du nog borde ligga i 2:an)! Men häng i bara så slår du den här gubben oxå!
    Kul med audition! Tänk på att allt ger erfarenhet och du gör dig själv ett namn som i sin tur kan ge möjligheter.
    Håller med Chris ang nudlarna! Du kanske ska ge riset en chans till..... ;-)
    Jag kollar upp vad som hänt med kameran!

    SvaraRadera
  5. God morgon min älskling.
    Jag sa till pappa häromdagen att jag tycker att du dricker för mycket ÖL, som han tydligen har sagt till dig utan att jag visste de, så när jag läste din blogg att du skulle köpa öl skall du veta att redan där blev jag förbannad
    innan jag fick se nästa mening (skrattade gott åt det), du känner tydligen din morsa . Hoppas allt är bra med dig (saknar dig och längtar efter dig).
    Imorgon skall jag ha mitt party med 23 brudar och det skall bli riktig roligt, det blir inga nudlar utan ´det blir den kalla fläskfilen, varmrökt lax , potatis och pastasallad, kommer ni förbi finns det nog så det räcker till er oxå. Tack så mycket för min fina present Tina Turner är bara BÄST kan inte fatta när man ser henne på scen att hon snart blir 70 helt otroligt.

    Ni får ha de så bra och ta det lungt med ölen om inte annat är det väldigt mycket kalorier i öl och skall du orka springa runt på scen får du tänka på så att inte magen blir för stor.

    Älskar DEG
    Mamma

    SvaraRadera
  6. Hej Mickisen, börjar luta åt "3månadersbortafrånmammaångensten" fast du inte vart där så länge. Bit ihop, ta ett djupt andetag och tänkt "fy fan va bra jag har det, tänk att jag är en rockstar - det är inte alla som kan säga det" Alla mina kramar och gott att se att resorben funkar " smile" pöss Helene

    SvaraRadera