onsdag 8 juli 2009

Betyg!

Då fick man tillbaka betygen också. Rätt nöjd, lite surt dock att jag var 1 poäng ifrån A+ i teori.
Men ändå. Jag vet inte hur tydligt man ser på bilden, men iaf:

FINAL GRADE REPORT:
Live Playing Workshop 1 : A
Jazz Bass: A+
Blues Bass: A+
Brazilian Bass: A+
Playing Technique 1: A+
Fretboard Basics 1: A+
Bass RSW: A+
Ear Training 1: A+
Bass Reading 1: A
Harmony & Theory: A
Private Lesson 1: A+


Är rätt nöjd faktiskt.
Tre av mina lärare, varav ena är min privatlärare, en annan är "Headmaster" på BIT samt en annan av mina lärare har gått med på att skriva rekommendationsbrev ifall jag söker stipendier i Sverige. Känns verkligen schysst!

Ny quarter har börjat och mitt schema ser i princip likadant ut.
Har tre nya kurser, Afro-Cuban Bass samt RnB-Funk Bass. Båda ligger på samma tid samt har samma lärare som Brazilian och Blues hade, så det är väl "fortsättningen" ungefär.
Fick inte Pro Tools kursen, så jag tog en kurs som heter "From the Streets to Success".
Lite roligt, min lärare är den gamla trummisen i ett band som heter Warrant.
De hade en riktigt känd låt som gick ungefär
"She's my Cherry Pie, cool drink of water, such a sweet surprise. Tastes so good, make a grown man cry. Sweet Cherry Pie!"
Någon av er känner nog säkert igen den! ;)

Idag träffade jag Linus också, var ju änna längesen nu eftersom han har varit i Sverige!
Han ringde mig under min eartraining och genast blev man gladare efter sitt "4-timmars sömn samt bakfull"-humör.
Så vi gick och lunchade, och efter det gick vi hem till honom och badade pool.
Hade dock en lektion kvar, klockan 4p.m, så vi bestämde oss att träffas efter och laga middag och så innan mitt rep med Joe and the Jungle.
Märkt att jag inte tagit eller laddat upp några bilder alls ifrån den senaste tiden, så därför tog jag med mig kameran ifrån lägenheten när jag skulle till Linus.
Och på..

vägen träffade jag Martin som var på väg hem ifrån skolan!
Efter att vi pratat en liten stund gick jag vidare mot..


Linus! Han är som vanligt alldeles jättetrevlig och idag var han verkligen ännu snällare (går det?) eftersom att han hade..

Köpt Djungelvrål till mig på landvetter!
Jag frågade honom om inte han kunde göra det, så på bordet låg en jättepåse!


Sedan började matlagningen!
Idag skulle det bli kyckling tortillias igen, eftersom första gången jag bjöd Linus och Aspen på mat så lagade vi det.
Denna gången körde vi lite improvisation!



... vilket gjorde att röran kanske inte såg så god ut!


Men när vi väl rullat in dem i rullarna och började hälla ost över började det gå upp för oss att vi kan, mycket väl, ha skapat ett mästerverk.




Efter allsång, dans, mat och film blev båda rätt trötta och det var dags för mig att dra mig hemåt för att förberedda ett rep med:


Joe and the Jungle!
Dock så har Joe åkt på en jätteinfektion i halsen vilket gör att han inte kommer kunna delta på spelning imorgon.
Detta gör det lite intressant, så vi får se vad som händer!
Testade lite olika idéer på repet idag. Det löser sig.



Då var detta bildspelet slut!
Ha det bra hemma!

10 kommentarer:

  1. haha vad fan Warrant var ju jättekända på sin tid :D GRYMT!

    SvaraRadera
  2. JÄTTE STORT GRATTIS till betygen! roligt att de går bra för dig. saknar dig jätte mycket men för guds skull, kom inte hem.. än! :)

    godis påväg ;)

    alla vet la vilka warrant är, lr?

    puss

    SvaraRadera
  3. riktigt bra betyg hjärtat, stolt över dig :)

    SvaraRadera
  4. Hej min älskling

    Ett STORT GATTIS till det enormt fina betyget, med för oss är inte detta någon överraskning för vi vet att du är enormt duktig och jag som Elin är stolt över DEG.

    Nu har jag 4 veckor semester och det skall bli jäkligt skönt har varit en jobbig vår.

    Nu på söndag drar vi ner till Österlen med Monica och Peter för att cykla i 4-5 dagar beror lite på vädret, med kul skall det bli. Förra gången vi var där med Lars och Kristin så blev Hanna sjuk så det blev bara en cykeldag, hur mycket det blir i sträcka et vi ej för i cykelkorgen kommer det att finnas 3 liter vin, så det blir kanske inte länge än med fam Johansson för då var vi nyktra.

    Nu hopps jag inte Peter läser detta för på hemvägen skall vi överraska honom med en tur till Ullared och är det något han hatar så är det detta, med åker man med brudar är det smällar man för ta.

    Det finns en till som tycker det skall bli skönt när vi åker och det är Jessica som kommer att ha FF. Det som möjligtvis är oroväckande när vi åker är att din kära kusin Elin också har FF, Spyttet och Anders åker med sin husvagn till Bittan i Borås, så har du inget att göra kom hem och passa husen för oss tror det kan behövas

    (Pappa kom precis hem, har varit och lämnat dina grejer.)

    Ha de nu så bra mitt hjärta.
    Mamma

    SvaraRadera
  5. Hej Micke!
    Grattis till dina fina betyg! Maten såg ju riktigt aptitlig ut, denna gången ;-) men frågan är om inte djungelvrålen ändå var godast!

    SvaraRadera
  6. Tack alla!

    Paulina och Jessica: Jaja, jag vet att de är stora, ville bara skoja till det! "höhö"

    Elin: <3

    Mamma: 4-5 dagar och tre liter vin..? Jösses, det var imponerande! I rest my case ;)

    Kristin (Mamma2): Det var jättegott! Vi hade i rätt mycket starka grejer, så det var helt klart överraskande gott.
    Läser bloggen också! ;)

    SvaraRadera
  7. hej igen...

    satt och kollade på dina bilder och så försökte jag komma på vem martin är lik på den bilden- ta bort håret och gör de lite lockigt så har du björn gustavsson :D

    SvaraRadera
  8. Bra kämpat, var ju inget tvivel om att du skulle göra bra ifrån dig, du är en talang! Sweet Cherry Pie, jotack har hört er några gånger på Guitar Hero....no comments...Kram Helene

    SvaraRadera
  9. Nu skall du inte vara spydig mot din kära MOR, jag sa inte 3 liter på 4-5 dagar utan det kommer att vara en ny 3-litare varje dag bara så du vet.

    En hemsk grej att tala om för dig.

    5 ungdomar körde av vägen mot Öckerö tidigt i morse, tydligen vad man kan läsa riktigt illa för 4 av dem. de var mellan 15 och 17 år så ingen av dem hade körkort och vad jag hört så är de alla härifrån, Vet att inte vi har samma tro men i det läget får man be till Gud att han hjälper så de kommer att klara sig.

    Så hur mycket du tycker jag säger detta Micke så var rädd om dig (du vet vad jag menar)

    Många pussar
    Morsan

    SvaraRadera
  10. hellu!!
    Så på söndag har jag och jessica FF som de så fint heter=)
    Ingen ska behöva oroa sig vi är så städade av oss, elle a jessica iaf=)
    GRATTIS till betygen, typ lika bra som jag har ( bra skämt va=))

    Hoppas allt är bra med dig.. och du har ju säker hört om ungdomarna som köre av vägen. Fy vad hemskt, just att livet att vända så fort.

    Men vi får höras genom skype!!

    LOVE YOU och ta hand om dig! Familjen Teros hälsar=)

    SvaraRadera