söndag 5 juli 2009

Schools out for summer... not!

Då var första spelningen avklarad, 4th of July avklarad och även lovet.
Spelningen var uppe i ett ställe som heter Ventura, cirka 1 timmes bilfärd här ifrån.
Det var rätt.. dött.
Men vi hade trevligt ändå, var på något ställe och åt och tog några öl innan spelningen, så det var ju trevligt.
När spelningen var över dock så var jag, Martin, Tom och Joe sugna på att dra tillbaka medans de andra ville stanna kvar ett tag.
Dock var det ju 4th of July, så jag ville tillbaka till Hollywood för att fira. Eller ja, gå ut.
Så efter en del diskussioner så åkte vi tillbaka, rätt trötta efter "spänningarna" inför spelningen.
Skyller på det iaf.
Väl tillbaka så var de andra så långsamma, så jag, Tom och Joe stack till ett ställe jag vart på innan som jag visste var ett coolt ställe.
Denna kvällen visades dock vara en gothkväll. Vilket betydde en väldans massa halv wannabe-vampyrer i lackkläder som var där.
Dock var det en hel del annat schysst folk där, samt att bandet som spelade var väldigt, väldigt bra.
Stället har tydligen goth/rock-klubb varje lördag, så det lär väl bli att man är där en del!

Lovet är över, summering? Det har varit skönt och välbehövligt.
Det har varit rätt slappt, sovit rätt mycket, tränat, umgåtts och haft det bra.
Skall bli skönt att skolan börjar igen dock, tillbaka och träffa mycket folk som åkt hem osv över lovet.
Skall vara där lite extra tidigt imorgon tänkte jag, eftersom jag vill försöka hoppa på en kurs som heter "Introduction to Pro Tools 8" vilket jag hoppas inte är full.
Annars skall jag försöka välja någon kurs som inte har med bas att göra. Försöka ta marknadsförings kurser och sådant som kan vara bra att kunna.

Hade hoppats att någon hade lagt upp bilder ifrån spelningenFacebook eller något annat som jag kunde sno och lägga upp, kommer nog upp snart dock så jag kör bara en liten editing på detta inlägget.

2 kommentarer:

  1. Verkar som att ditt lov var kortare än jag trott... Var ju trevligt att du haft ett skönt lov :)
    Får hoppas nu att du har turen med dig och får den kurs som du vill ha.
    Om inte annars, så är ekonomikurser ett tips utöver marknadsföring.

    Nä nu är det dags att återgå till arbetet.
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  2. snygga bilder :) trodde också att ditt lov var längre. saknar dig! kram

    SvaraRadera