tisdag 21 juli 2009

Trendstartaren!

Nu får jag skärpa mig, inte uppdaterat på väldigt länge.
Händer rätt mycket saker, men jag har ingen motivation att skriva, skall försöka bättre på mig dock!
Så vad händer, eller vad har hänt?
Min nya bas har kommit för det första! och jag är mycket förälskad.
Lämnade dock in den på service så de fixade halsen och lite sånt, men nu är den i finfint skick.
Lite ovan att spela på en Thunderbird, den är väldigt framtung, vilket gör att den "dyker" om man släpper den, men den är bara en vanesak. Börjar redan vänja mig.
Min lärare i RSW sa: "I don't know what it is Mike, but something with that bass is so.. you!"
Roligt att höra!

Vi haft en del grillkvällar nu, vilket är rätt schysst!
Haft en hos oss, sen har jag och Phille och de kört lite. Rätt kul att experimentera med marinaden, haft diverse grejer i. Senast lite öl i! Det vart gott iaf.
Jag och Phille grillade ensamma en kväll, riktigt gott kött, ett par kalla öl, grillade majskolvar med smör och salt på samt utsikt över hela Hollywood ifrån deras tak. Hyfsat härligt!

Det är riktigt galet varmt här borta.
Tror det var runt 33grader i skuggan, vilket inte är något jag är särskilt förtjust i. Underlättar ju dock att vi har en pool, vilket leder mig till rubriken!
Gjort min bästa 12$ investering någonsin. Jag har köpt en luftmadrass/fåtölj!
Hur underbart som helst att flyta runt i, så alla som har sett och provat säger att det skall införskaffa någon liknande. Snart kommer poolen vara överfylld av dem, haha!

Jag har alltid sagt att jag aldrig, aldrig skall skaffa mig en dödskalle tatuering.
Jag tycker inte det är direkt snyggt men en dödskalle som har brinnande ögon och en orm utringlandes genom munnen.
Dock kanske jag har ändrat mig lite nu. Jag tror helt seriöst att jag vill ha Murray på armen!
Murray är den mest karaktäristiska och coolaste figuren någonsin.
Dock vill jag inte ha honom på någon axel, utan jag funderar på att ha honom på vänster underarm. Nu lär cirka 95% av er inte hålla med mig, men tyck till!
Om inte annat blir nog en till ring i vänstra örat snart, skall bara palla mig ner dit.

(För er som inte förstod, Murray är dödskallen som sitter på plankan)

Mycket spelande är det nu!
Det är nog lite därför detta inlägget blir lite vimsigt, är rätt stressad.
Skall vara med och spela på "Summer End's Festival" som är en MI event.
Jag, Aspen, Linus, Phille och Fredde hjälper en tjej på skolan med hennes låtar.
Så vi körde rep i fredags och lördags, igår, idag, imorn, fre, lör och sen spelning på söndag.
Slutade sent idag, så jag har sprungit mellan tvätten och matlagningen nu innan repet.
Tänkte dock få tummen ur och uppdatera bloggen.
Spelningar ploppar upp med Joe och gänget också. Nästa är i Augusti, sen har vi en i September.


Nu måste jag springa, måste fixa lite grejer innan repet.
Men bara för jag inte har uppdaterat på ett tag så är jag alltid inne och läser kommentarerna!
Så, vad händer hemma hos -er-?
Semester? Jobb? Sommargössa som inte gör som de skall? Berätta, alltid roligt att läsa!

6 kommentarer:

  1. Hej min älskling.
    Nu är våran cykelsemester över och hur det var skall jag nu berätta.

    Söndag hämtade vi Monica O Peter i Göteborg runt 1100 och sedan bar det av mot österlen med en packning som var enorm skulle kunna tro att vi skulle vara borta minst 1 månad.

    Måndag morgon ca 1030 bar det av mot Glimmingehus med mackor och en 3 litare vin, redan efter ca 5 km var det fika med mackor och ett litet glas vin som åkte direkt ner i mina ben men skam den som ger sig vi trog vidare. När vi kom fram tog alla utan jag en guidad tur inne på Glimmingehus, jag tog en litten tupplur ute i solen. Så denna dag tror jag det blev en cykletur på ca 4 mil ganska lagom.

    Tisdag, Packade med kaffe, bullar och bara så du vet en NY 3 litare för en cykelfärd mot ST Olof efter ca 1 mil stannade vi för ett dop i havet och lite fika (inget vin) sedan bar det uppför mot ST olof, ni som tror att det är platt på Österlen kan vi bara säga FEL,det känndes fan ta mig som vi cyklade uppför hela tiden. Väl framme blev det macka med ost och nu blev det även ett glas vin och det var otroligt gott, Sedan på cykeln igen för att trampa hem och även detta gick uppför så väl hemma var vi ganka trötta, denna dag blev det mellan 6 och 7 mil.

    Onsdag, kommer ner för att fråga Peter vart vi skall cykla idag, där ligger denna snart 60-åriga GUBBE och säger att det blir inget idag jag trdde först att det var ett skämt med så var det tyvärr inte, och anledningen till detta var manlig mens (vad nu detta är)bränt sig i ansiktet (skulle inte ha någon solkräm som alla andra) ont med andra ord över allt.

    Torsdag, började att cykla mot Ingelsta kalkon för att där äta en grillbuffe, när vi hade cyklat väldigt sakta i ca en halv timme säger din käre far att vi får trampa på för det är 4 mil dit, och då stannar vi för att börja räkna 4 mil dit betydet 4 mil hem och detta blir med andra ord 8 mil, det blev en fika vid havet , hem för att ta bilen dit och det var tur för efter all den maten hadde vi inte kommit upp på vara cyklar,

    Fredag, städa och sedan mot ULLARED med Peter och gissa vem som var först inne på detta underbara ställe, jo det var Peter medans vi andra tog lite mat för att orka gå in, efter ca 2 timmar ut till bilen med mer packning och innan var det fullt för att inte prata om nu.

    Och hur var det att åka med Monicao Peter, kan bara säga kanon finns inga som M och P.

    Imorgon skall vi till Gunnar O Lena på salsa party alltid lika trevligt.

    Nu får du ha det
    Var rädd om dig
    Hälsa de andra

    Love you
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Kristins granne.22 juli 2009 kl. 11:08

    Hej Micke!
    "Sommargössa" sköter sig som dom ska (hoppas jag). Här är det semester som gäller. Regn och rusk. Får vara glad över att man är ledig. Man behöver återhämtning då och då. I dag var vi över en sväng hos grannarna och fikade - Trevligt!. Så har vi det.
    Mvh, Kristins granne.

    SvaraRadera
  3. hejsan hopp!

    här i sverige är de underbart... inte! regnar och blåser som bara den, så va glad för att ni har fint väder :)

    annars händer det inte så mycket här hemma, i kväll är den salsatävlingen hemma hos lena och gunnar, mamma och pappa är där men jag är på jobbet. nu är klockan halv 9 på kvällen och alla här har gått ocj lagt sig så nu ska jag bara sitta här i 1 timme till tills jag slutar, väntar på att diskmaskinen ska bli klar så att jag kan duka färdigt inför frukosten i morgon.

    här hemma i regnet går veckorna fort (antar att de gör de hos dig me) du har redan varit borta i 4 månader, och mitt sommarlov är snart slut! :( vill inte tillbaka till skolan! är så sjukt trött på skiten.

    det finns en positiv sak med att tiden går fort, jag och elin åker snart, ska bli hur gött som helst, men eftersom jag åker med elin vet man aldrig hur det slutar :P näe, de kommer att bli as bra! :D

    nu ska jag tycka till om tatueringen: jag har aldrig heller tyckt om döskallar men den va annorlunda på något sett, de va liksom inte en vanlig döskalle. jag vet inte hur jag ska förklara de men-- jag tror att den kan bli väldig snygg om du skulle göra den + att underarmen är ett av de snyggaste ställen man kan sätta en tatuering, så jag tycker defenitivt att du ska göra de :)

    nu är nog diskmaskinen klar tror jag, så.. vi hörs någon dag!

    saknar dig! puss

    SvaraRadera
  4. hej hjärtat!
    idag har jag träffat malin vilket krävde lite mer än 2 koppar kaffe(som jag annars aldrig dricker) som resulterade i ett hypat fylle/bakis-tillstånd runt på stan i flera timmar i hellregn samt att bussen hem missade färjan och varken mamma eller pappa kunde hämta därifrån sen. :) allt är som vanligt med andra ord! (bortsett från kaffet)
    kram! (PS är galet sugen på tatuering nu men jag väntar till i vinter) <3

    SvaraRadera
  5. Älskling

    jag har sagt detta tidigare men blir tydligen tvungen att säga detta igen för du fattar tydligen inte vad jag säger, skall du nu tvunget göra en tatuering finns det bara en som jag kan tycka är OK och det är att du skriver

    JAG ÄLSKAR MIN MAMMA.

    Ha de

    SvaraRadera
  6. Lägg gärna till 2 efter mamma på tatueringen!
    Puss

    SvaraRadera