fredag 31 juli 2009

Murray says: Bwahahaha

Då vart det gjort. Första tatueringen!
Förlåt för att det inte blev några hjärtan och mamma och sånt hit och dit, men rätt nöjd blev jag.
Nu är det väldigt mörk fortfarande, då en är ny gjord.
Allt som är lite brunaktigt och mörkt kommer ljusna massor, det är bara att huden är irriterad osv osv.
Gjorde den på ett ställe som ligger nästan uppe vid Universal Studios.
Hela stället hade pirattema, vilket var lite därför jag gjorde den där.
Vi (alltså jag och Joe) gick runt till kanske 7-8 olika ställen i onsdags för att hitta studion vi ville köra på.
Dock vart alla väldigt.. inte amatörmässigt, men föll varken någon av oss i smaken.
Så på torsdagen, alltså igår, hade Joe hittat två hemsidor som verkade väldigt intressanta. Dels den jag gjorde hos, och sen den som han kommer göra hos på söndag.

Så vi började med att åka till Joes studio som låg nere på Sunset Strip, nästan precis bredvid ViperRoom, Rainbow och hela den svängen.
Killen verkade riktigt "solid" (för att dra en Phille referens) och Joe fastnade för honom. Dock hade han först tid på söndag, så efter pratat med honom beslöt vi oss att dra och kolla in piratstället.
Vi hade ringt dem innan och fått reda på att det inte fanns någon tid ledig samma kväll, men att vi kunde komma in, visa vad vi ville göra och kolla priser osv.
När vi väl kliver in fick vi veta att Captain Daves kund hade av bokat, så han hade tid med en gång.
Givetvis började jag tveka, men hade en väldigt pushande amerikan med mig vilket resulterade i att en liten stund senare såg jag när nålen började kötta huden.
Efter allt vart klart bestämde jag och Joe för att vi ville vara med pirataktiga, vilket gjorde att vi stack till PowerHouse, ett litet och väldigt slitet ställe. Lustigt nog var det en stor skyllt där inne som sa "PowerHouse Pirates". Lustigt!
Där satt vi och drack rom, mer bestämt Captain Morgan med cola.
Så nu vet ni vad som hände! Arrrrr
Länk till stället: http://www.studiocitytattoo.com/

8 kommentarer:

  1. haha, den blev jävligt nice ;D
    faktiskt lite avundsjuk ;P

    SvaraRadera
  2. Hej Micke!
    Snyggt.
    Nu behöver du aldrig ha legitimation med dig i plånboken. Visa tatueringen - det kommer säkert att funka.

    Är du en riktig ROCKSTAR nu?
    Mvh, Kristins granne.

    SvaraRadera
  3. den blev riktigt riktigt snygg asså!

    va precis inne på joe and the jungles facebook och kollade en video, seriöst.. e de nått fel på er? :P

    puss

    SvaraRadera
  4. hej hjärtat, den blev ju görsnygg :D vilken tur att du satte den åt rätt håll ;) längtar efter att få göra min nu... <3

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Men jag saknar "Mamma 2" under!

    SvaraRadera
  6. Hej min unge.
    Är besviken att det inte blev den tatueringen som jag ville, men om 30 år kan du skriva mamma (INTE 2 )under för då ser jag väl ut så. Här är allt som vanligt sol ena stunden och moln nästa, men jag har varit nere och tagit mig en liten simtur ganska kallt ca 17-18 grader tror jag. Ikväll skall jag till kusin Mari och hämta min lilla tavla som jag köpte av henne igår, motivet var Fotö i dålig väder eller som Mari sa fodö i dåligt ver. Micke se nu till att vara inne vid din tid kl 10 på onsdag för då kommer Kode på besök,och Monika vill gärna prata med dig.

    Var rädd om dig
    Hörs på onsdag mitt hjärta.

    Mamma NR 1

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Det räcker att du lägger till "2" om ca 40 år för då ser väl jag ut sån ;-)

    SvaraRadera