söndag 13 september 2009

Finals

Nu är det en jobbig vecka på ingång.
Nu är det vecka 11, vilket betyder att det är finals-dax.
Tror jag 7 stycken denna period, varav en är en riktigt stor inlämning som jag har tills imorgon.
Suttit i skolan ett par timmar, skall fortsätta nu efter jag uppdaterat här lite fort.
Veckan som kommer blir rätt hektiskt, har mycket att göra varje dag. Ungefär såhär:

Måndag: Afro-Cuban Bass och Street to Success-inlämning.
Tisdag: Harmony and Theory och Eartraining.
Onsdag: Rythm Section Workshop och Fretboard Basics.
Torsdag: Bass Reading och Independet Artist spelning där jag kommer uppträda med: Linus Svenheimer, VISE, Guernica, Alexander Asp.
Fredag: Musicians Institute Graduation där jag spelar tillsammans med Guernica.
Lördag: VISE the Viper Room.

Helt klart hektiskt vecka..
Skall bli en rolig spelning på Viper Room, eftersom vi öppnar för KOTTAK, vilket är trummisen ifrån Scorpions band. Tror han spelar gitarr och sjunger för detta bandet, och hans fru spelar trummor.
Och denna fru är syster till Tommy Lee ifrån Mötley Crüe vilket är lite häftigt. Riktigt schysst om någon av dem dyker upp! Speciellt Nikki Sixx, då jag spelar på hans bas!
Vi har nog också blivit bokade till Jennifer Lopez bar nere i Downtown, vi får se vad som händer.
Är iaf fast medlem i bandet nu, vilket känns riktigt roligt.

Hade en härlig dag igår. Pluggade på förmiddagen och gick sen ner och lunchade med Aspen.
Vi bestämde oss efter det att gå och kolla på lite kläder innan jag egentligen skulle plugga lite till.
Dock kände jag efter en stund att orken inte riktigt fanns där, så vi gick hem till Aspen, gjorde varsin stor Frozen Margarita och slappade jaccuzin. Riktigt härligt!

Nu blir det att återgå till arbetet. Snart lov, underbara lov!

2 kommentarer:

  1. Hej mitt hjärta,

    Måste bara skriva och säga att jag har tänkt på dig hela dagen, vissa dagar gör jag bara det, men måste oxå säga att du gjorde helt rätt i att dra över och börja i skolan för skall ni lyckas så tror jag ni har störst möjlighet där.

    Denna helg har jag och Jessica passat Sebastian eftersom de var och firade Armand och Sonja, gick ganska bra trots ont i halsen och feber, halsen känns bättre nu men febern är tyvärr kvar, har varit hemma från jobbet idag men hoppas gå imorgon.

    Micke du har skrivit att ni skall spela på något ställe där det brukar vara mycket kändisar, så nu hoppas jag att du tar med Jessicas lilla block så hon får det hon önskade av dig.

    Som mamma måste jag få säga att om du är så sliten och trött tycker jag du skall äta nyttig frukt istället för Frozen Margarita tråkigt men mycket bättre.

    Lycka till på lördag min älskling.

    Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja men jag förstår inte problemet för du är ju bara bäst!

    SvaraRadera