tisdag 22 september 2009

Äntligen lov!

Som vanligt har det varit dåligt med uppdaterade här, vilket jag ber väldigt mycket om ursäkt för. Tiden man haft när man varit hemma har mest gått åt till att slappa och vila.
Finals är över, spelningar är över och nu kan man äntligen börja lugna ner sig lite.

Finals gick faktiskt rätt bra, den del av den vet jag gick väldigt bra.
Speciellt Fretboard då jag körde igenom allt på 5min, och inte 15 som alla andra. (Hybris?).
Även Bass Reading gick galet fort. Behövde klappa lite, och sen spela ett A4 papper med rytmer.
Spelade dock bara en takt innan han avbröt mig och sa att jag kunde gå. Tydligen så kan man läsa, eller så kan man inte, och jag kunde så jag fick gå.

Sen har jag haft Independent Artist Show där jag spelade med 4 band. Nästan samma medlemmar i alla, fast de olika personernas låtar!
Började med Linus låtar, vilket jag tyckte gick väldigt bra. Han skall även stanna här i L.A i 3 månader till, så nu blir det VISE och Limpan man satsar på.
- Näst ut var Aspen, som också gick väldigt bra. Vi har fått grym respons på hans låtar, de två spelningar vi gjort. Riktig monstersångare är han, och det har varit riktigt roligt att spela med honom.
- Sen kom VISE vilket jag tror var bra. Vi har varit lite dåliga på att repa på senaste, då det har varit sjukt stressigt med allting, men vi gav iaf en bra show.


Sen direkt efter så stod ett helt gäng ifrån VISE kvar på scen eftersom vi skulle spela med Guernica. Vid detta laget var men mer än väl uppvärmd och säker på scen, så det gick väldigt bra.


Dagen efter spelade vi på MIs Graduation med Guernica, på the Wiltern Theater.
Sicket ställe alltså! Scenen kändes som en fotbollsplan, och då hade vi inte ens hela scenen.
Tankarna som susade runt i huvudet var ungefär "här skall jag stå snart igen".

Lördagen var också väldigt schysst, vi hade spelning på the Viper Room igen, man såg lite kändisar som Paul Stanley ifrån KISS, sen KOTTAK och hela gänget.
Efter spelningen blev jag och John inbjudna till ett födelsedagsparty nere i Downtown av Johns kompis Priscilla och hennes polare.

Stället var riktigt häftigt, som en övergiven lagerlokal som de fixat till.
De hade hyrt in ett team av poledancers som var där och framförde sina grejer.
Fick beskrivet av mig att det gänget av tjejer ville försöka få poledancing att bli som en sport, och efter sett det förstod jag verkligen framför.
Sicka sjuka konster de gjorde, riktigt häftigt gymnastik. Hade jag försökt på något av det hade jag seriöst ramlat och brutit nacken.
Efter dragit vidare hem till Priscilla, som hade en ljudtät replokal och hur schysst ställe som helst, satt alla och jammade och tjötade till solen gick upp.
Somnade vid 8-9 på morgonen tror jag.

Sen har man också hunnit med en tripp ner till Vince Beach med Katie, Priscillas polare samt haft första VISE bandmötet.
Redde ut lite viktiga saker, så nu är alla på samma plan. Vi har delat upp sysslor och lite andra saker, så nu kommer alla vara lite mer delaktiga. Känns bra!
Nu blir det frukost, senare upp till Shannas tillsammans med Phille och Linus för att fundera ut lite scenkläder och annat krimskrams!

(Om jag inte nämnt det innan, så har 3 nya demo låtar kommit upp på VISE myspace. Nu väntar vi bara på att få spela in dem på riktigt. Jag har lite smaskiga information om det, men det berättar jag om senare!)
www.myspace.com/visemusic

6 kommentarer:

  1. Hej fegis

    Träffar en kändis som både du och Jessica gillar och inte skaffar en autograf, det är fegt,om inte annat så kunde detta varit en bra julklapp till Jessica och billigt för dig, så nästa gång TA med blocket.

    Förstår att det är skönt med lov för dig för vad vi förstår har det varit mycket, och som MAMMA vill jag nu komma med ett bra tips, VILA mycket ingen ÖL eller SPRIT kan faktiskt vara bra med ett par vita veckor, tråkigt men säkert väldigt bra. Vit helg skall vi ha nästa helg för då skall vi nog börja med ditt rum och det blir VITT.

    Denna helg skall vi på 50-års party och nu är det Jimmy som fyller, blir nog väldig god mat och gott vin, skall börja öva lite innför lördagen med en afterwork på Hönö hotel med fru Palm och några mer tjejer, skall träffas 1900 och de stänger 2200 blir nog ganska lagom.

    Du får ha det mitt hjärta, och nu väntar vi med stor spänning på den smaskiga informationen.

    Var rädd om dig, älskar och saknar DEG
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Micke

    Måste bara säga att jag nästan fick en chock idag när jag satt på färjan och tittade i sidospegeln, där kommer vad jag först trodde va du, lång, långt hår, svarta kläder och svart axelväska. fy vad ni är lika, tror inte jag behöver säga vem det var, eller.

    Ha de
    Mamma

    SvaraRadera
  3. "Lördagen var också väldigt schysst, vi hade spelning på the Viper Room igen, man såg lite kändisar som Paul Stanley ifrån KISS, sen KOTTAK och hela gänget." VAD FAAAAAN :O :D du skriver om det som om det vore en liten myra i stacken. Fast det kanske det var också, vad vet jag? Wow :D

    SvaraRadera
  4. Grattis på namnsdagen i efterskott lille bror

    SvaraRadera
  5. Har läst det här inlägget tidigare men inte kommenterat. Men ho ho var är du?

    SvaraRadera