onsdag 5 augusti 2009

Lång uppdatering?

Händer ju rätt mycket saker, har dock ingen ork till att uppdatera bloggen försöker.
Försöker få tummen ur dock, men ibland om man bara vart hemma eller gått i skolan så är det ingen idé att uppdatera om tvätt (som sällan händer), matlagning eller annat som man redan skrivit om massa gånger.

Men för min egen skull, så skall jag göra en liten lista med punkter som jag skall skriva om:
- Joes tatuering
- Claude Schnell
- Spelning
- Hur allmänt mycket jag har att göra i Augusti

Som ni vet, eftersom ni antagligen läst det tidigare inlägget, så har jag varit och tatuerat mig.
Jag gjorde en karaktär ifrån ett gammalt spel som heter Curse of the Monkey Island.
Jag kom på idéen en kväll då jag pratade med Joe som fastnade för tanken också.
Han kom fram till att LeChuck skulle vara en utmärkt figur att tatuera. Han berättade ett par dagar senare att han vart och photoshopat ihop ett par olika bilder och att han ville visa mig den.
Och han gjorde ett helt klockrent jobb! Plus att den verkligen blev hans egen.
Se bild nedan.
Hur som helst så gjorde han den i söndags, och jag, som trogen vapendragare och stöd, satt och sov i en soffa. Tog ju för fan evigheter att göra den.
Den blir väldigt bra dock, och tatuerare var riktigt trevligt. Om jag själv vill göra något detaljerat senare är han nog killen jag går till.
Nu fattas det bara att jag och Joe skickar nedanstående bild till Lucas Arts för sponsorer!
Eller ett gratis spel. Eller ett svar, nåt hade ju vart kul!


LeChuck and Murray

Claude Schnell kanske ni undrar vem det är?
Jo, han var keyboardist i Dio under ett gäng år under de glada 80-talet. Han kom på melodin till Rainbow in the Freakin' Dark, som han kallar den, spelade och hjälpte till att skriva Last in Line och följande skivor.
Då frågar ni er kanske -fortfarande- varför jag skriver om honom?
JO!
Han har en gratis songwriting kurs på MI, som är öppen för alla.
Så jag var där idag, vi var en liten grupp som satt och pratade och så. Han berättade om sig själv, vi fick berätta om oss, och hela det dära "Hi, my name is Mike and I'm an alcoholic"-tramset.
Så nästa lektion så skall alla ta med något vi har skrivit, så skall resten av klassen bedöma, samt hjälpa till om man fastnat. Ungefär något sådant.
Så om jag inte hinner göra något innan, så tar jag med mig min och Jhonnys awesome låt, Apelsin.
Kanske vi kan få till en sång melodi så låtfan blir klar någongång!

Spelning med Dizzy Reed på lördag med Joe and the Jungle, nere på the ViperRoom.
Stället ligger faktiskt precis bredvid stället Joe tatuerade sig på, alltså Sunset Strip.
Hade rep tidigare ikväll, kom hem för en stund sen. Joe lyckades med bedriften att bara skriva ut vägbeskrivning vägen dit.
Och eftersom vi repade på ett ställe långt upp i San Fernando Valley, och alla var trötta musiker, så vi orkade inte läsa vägbeskrivningen baklänges.
Vilket ledde till en extra biltripp på 45min utöver de 30min det hade tagit om vi kört rätt.
Vi hamnade tom nere i Glendale.
Säger det er nåt? Precis, inte mig heller.
Efter mycket om och några nära döden ögonblick senare så var vi äntligen hemma.

Nu skall jag runda av inlägget med att säga att Augusti kanske, kanske kommer ta livet av mig.
Jag har rep och spelning med Joe och co, jag skall repa två gånger i veckan med Hellvis, Guernica som jag spelade tillsammans med på Musicbox skall ha spelning nästa helg, så då blir det rep inför det, midterms är på ingång, recordsessions med Hellvis, med Linus, med Julia och kanske någon mer.
Och på toppen av det så kommer Chris i två veckor som jag skall försöka spendera så mycket tid med som möjligt. Han kommer dock i en hektisk tid.
Samt att jag fyller år, så det lär väl bli ett mega kalas där också. Eller nåt.

1 kommentar:

  1. jag vet att du snart fyller år, men... försökte hitta nått härromdan men jag hade inte så lång tid på mej för att gabbi skulle hem och jobba. så jag tänkte att du skulle få en extra fin julklapp i stället, sounds ok?
    så får de bli i alla fall :P

    idag har de vart fint väder är hemma. för en gång skull! men även om de e en fin sommarkväll så ska jag snart gå och lägga mig, jobbar 7 imorn :/ mina sista 4 dagar nu på sommarjobbet, tunisien och sen dear old school.

    yaya, ha de!

    puss

    SvaraRadera