lördag 3 oktober 2009

Skador!

Nu har det varit en massvis eld på första våningen i huset.
Läste precis Jockes blogg, och han har väl sammanfattat det så bra det går.
Själv var jag inte hemma, utan vara nere i Santa Monica och Malibou.
Både Jocke och Brian ringde mig dock för att se till att jag inte var hemma, vilket jag tackar för!
Så jag var lite nervös när vi åkte hem senare för att titta till lägenheten.
Kommer in i entrén och det bara stinker rök. Tittar runt lite och väggarna är i princip helt svarta. Trapp uppgångarna stinker också, och man känner av huvudvärken med en gång.
Som tur är min lägenhet på andra sidan av huset, och på tredje våningen, så min är helt intakt.
Klarat mig ifrån röklukt och sådant också, tillskillnad ifrån Jocke och Amis lägenhet.
Jag har länkat till Jockes sida här på bloggen, men jag slänger upp den igen. Gå in där och läs om branden.

http://ettyearinhollywood.blogg.se/2009/october/draft-okt-3-2009.html

Annars så har man fortfarande lov i ett par dagar till.
Tom har haft riktigt härliga kompisar här som har varit riktigt sköna att hänga med!
I torsdags hade vi en hel dag vid poolen, 8 personer.
Riktigt härligt. Vart riktig semesterkänsla på det. Vi drack lite öl, simmade, solade, tjötade.
Sen stack vi ner och handlade mat som vi gick upp och lagade. Massvis med potatis, kött, sallad och hela köret.
Givetvis är man ju i kung i köket, så man lyckades bränna hela vänster handflata.
Det var när vi skulle göra sås som jag var tvungen att springa in till Jocke och dem, som grabbarna ställde in såskastrullen i ugnen.
När jag kom tillbaka så ställde de den på spisen, och eftersom jag inte visste vart den varit, så lyfte jag den. Efter ha skrikit ut ungefär varenda svordom jag kunde komma på, på svenska, engelska och klickspråk så fick jag hållt i en tequila flaska jag haft i frysen i evigheter.
Som tur är var så brände jag inga fingrar eller något, så jag kan fortfarande spela. De är ju det viktiga!

Igår var jag och besökte The Getty Villa nere i Malibou, vilket var sjukt fint!
Det är lite som ett museum, men de kör lite teater och sånt á la grekisk stil.
Om jag någon gång får alldeles för mycket pengar över så skall jag ha mig ett sånt här hus!

3 kommentarer:

  1. Har ni kört med bränn-tema i veckan? Både hus och händer???
    Otrevligt med branden. Vi hann bli lite lätt oroliga innan vi fick tag på dej. Hoppas att det ordnar sig med Jocke och Amis lägenhet. Magnus lägenhet såg ju lite värre ut på bilderna. Noterade dock att dom tänkte logiskt: Först gitarren å passet, sen ut.... ;-)
    När det gäller handen får du ta lite Aloe-Vera gel! Det ordnar allt enl vissa! Sen är det dags att fixa en kock! Det är ju sådär rock'n'roll att laga käket själv....
    Alternativet tills vidare kan ju vara grytlappar....
    Jag å Jessica har precis kommit hem från en Queen tribute-konsert med bla Peter Johansson (spelade i Queen-musicalen i London flera år).
    Riktigt bra måste jag säga. Gjorde bl a Bohemian Raphsody på ett sätt som jag inte trodde gick att framföra live! Mäktigt bra band med bl.a. orginalbasisten från Whitesnake bakom de grymt bra sångarna.
    Kommer gärna över till det 'nya' huset med poolen. Men köp det snabbt medans jag orkar símma från den ena kanten till den andra ;-)

    SvaraRadera
  2. tur att det inte var din högra hand, hö-hö!
    /jg

    SvaraRadera
  3. Nä mä men så det kan bli! Tur att varken din lägenhet eller du blev skadad! Ja alltså så när som på handen då! Men som pappa säger, ta lite Aloe Vera

    SvaraRadera