söndag 25 oktober 2009

Hemkommen!

Hej folk! Är väl på tiden för en uppdatering antar jag.
Haft en väldigt bra helg, som har bestått av bio och en liten resa.
Men först tänkte jag berätta om att jag varit nere och haft konsultation med tatueraren.
Jag hade mailat killen, som är samma som gjorde Joes, lite bilder och förklarat lite i text hur jag vill att bilden skulle se ut.
När jag väl kom dit och satte mig ner för att prata med honom så visade det sig att han hade lite fel uppfattning om hur jag ville att den skulle se ut, så jag förklarade lite och pekade på bilderna.
Då gick han iväg och hämtade papper och penna och började skissa medans jag fortsatte att förklara.
Började nästan skratta när jag såg vad han gjorde. Tog honom 2 minuter för att i princip fånga den bilden jag hade i huvudet på papper. Så nu väntar jag bara på att han skall rita upp en bättre bild och skicka, så jag kan säga vad jag gillar och inte, så vi bollar idéer fram och tillbaka.
Kommer bli sjukt fin dock tror jag, kommer börja lite ovanför armbågen och sen enda upp till axeln. Nästan en halv sleave då alltså!

I fredags efter min lektion i Film och TV-komponering så mötte jag upp Phille för att dra och käka. Vi satt där och pratade en stund innan vi drog oss vidare för att jag skulle titta på ett gäng byxor.
Dock, eftersom båda var så sjukt mätta efter lunchen så orkade vi inte särskilt länge.
Och eftersom lyckan hade varit med oss under tagen gick vi förbi El Capitan Theater och såg att Tim Burton's "A Nightmare Before Christmas" gick i 3D!
Sagt och gjort, vi beställde biljetter, och medans vi väntade på filmen skulle börja fick vi köpt oss lite saker iaf. Ett par skor och en tröja blev det för min del.
Vi stod och slogs om en annan tröja som båda ville ha, så vi singlade slant om det och givetvis förlorade jag.
Filmen var bra, jag menar, jag har sett den ungefär 81726 gånger känns det som, men det var ändå lite coolt. Filmen är inte gjort för att vara 3D, de flesta filmer man ser nu för tiden som är gjorda för det så händer det mycket mer, att saker flyger långt utanför filmduken.
Detta gav den lite mera djup. Förutom i slutet, när en pumpa kom flygande och både jag och Phille ryckte till, haha!



Igår var vi på Catalina Island, vilket var en häftig upplevelse!
Det är en ö utanför Kalifornien, som tog oss ungefär 40minuter med motorbåt för att komma till.
Steg upp klockan 5 på morgonen, så man var inte så jättepigg direkt.
Catalina har en stad, Avalon, som inte är direkt stor. Tror det bor 3500 invånare där, vilket inte är direkt mycket.
När vi närmade oss så var det fortfarande väldigt tidigt på morgonen, så ön vad klädd i dimma vilket såg riktigt häftigt ut. Speciellt eftersom staden heter Avalon. "Mists of Avalon" (höhö..)
Avalon och en stad till, som jag inte kommer ihåg namnet på, är de enda platserna där golfbilar är tillåtna på gatorna, vilket var hysteriskt roligt! Ungefär som flakmopparna hemma.
Vi hyrde än i en timma och åkte runt och tittade. Massa golfbilar var parkerade utanför husen där folk bodde, vissa var riktigt häftiga, såg ut som om de varit med i en "Pimp my golfcart!".
Vi var egentligen där för en musikfestival, men vi struntade i den och åkte på fisketur, vilket var lite roligt att se.
Annars badade man ifrån båten och hade det härligt. Molnfritt, nästan ingen vind och vattnet var jätteklart. Var planerat att stanna en natt där, men det blev bara över dagen, vilket jag var nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar