måndag 25 maj 2009

The Campsite Raiders!

Jaha, vart börjar man?
Det var en händelserik tripp till öknen.
En 24-timmars upplevelse!
Brian och folket tog med sig kamerastativ, instrument och allt möjligt som fanns i lägenheten.
Jag nöjde mig med tjocktröja, skinjacka och kamera.
Vi lämnade Sycamore runt 5pm i fredags tror jag.
Vi tog dubbla bilar, jag, Joe och Tom i Joes och Martin och Brian i hans.
Det var rätt långt dit, 30 mil tror jag.

Det var rätt sjukt när man ut i ödemarken, husen och småstäderna man kom in i såg ut som något ifrån Country for Old Men.
Vi stannade till vid någon bensinmack för att köpa lite grejer.
Det var där jag hittade min hatt (ja, Micke köpte en hatt!).
När jag tog på mig den tyckte Brian och Joe att jag såg ut som Kid Rock, vilket egentligen var en förolämpning, men jag köpte den ändå.

När vi väl kom fram till Joshua Tree så var det mörkt ute vilket gjorde att vi bara såg vägen.
Smärre chock när man vaknade när det var ljust och såg vad man missat, men hur som helst så fortsatte vi för att försöka hitta någonstans att grilla.
Då vi är fattiga ville vi inte heller betala för att grilla och sånt, så vi försöka hitta någon ledig plats där vi kunde smyga lite.
Vi hittade tillslut ett ställe som var upptaget, men ingen där.
Fanns en lapp där som sa att de bara var och hämtade de sista grejerna.
Det var här vi bildade det ökända banditgänget "The Campsite Raiders".
Vi parkerade där och grillade vi deras eld.
Efter vi ätit upp, efter ett antal klagomål ifrån grannar att vi var högljudda (puh!), packade vi ihop våra grejer och drog vidare.
Dock lämnade vi en lapp bredvid deras som löd:

Dear campsite attendees
Your site has been raided by the
Campsite Raiders
have a nice day

Lumpy Louise, Phil Kuzinsky, Rid Kock, Dick Jack, and Cassidy Splinter

Eftersom vi ville vara lite själva och kunna spela gitarr och sånt så försökte vi hitta något öde ställe mitt ute i ingenstans.
Vilket ledde till att vi skulle köra lite offtrack.
Vilket ledde till att vi fastnade.
Vilket ledde till 45min slit för att få upp biljäveln igen.
Så när vi äntligen kom ut på vägen igen blir vi stoppade av en ranger, som inte var överförtjust i att det låg lite ölburkar i bilen.
Sen att vi kört offtrack var väl inte heller så populärt.
Vi fick en varning iaf, och blev dirigerade till nästa campsite.
Detta var runt 2 på natten, så när vi äntligen kom fram grillade vi lite mer korv, spelade lite gitarr och hörde präriehundar.

Vaknade klockan 8 på morgonen efter 2 timmars sömn i en jobbig bil, av att en ny (!) ranger var på besök.
Han var riktigt otrevlig, och hotade med att slänga oss svenskar i fängelse eftersom vi inte hade våra visum med. Rätt skoj!
Har en liten film ifrån morgonen där:


Efter att vi grillat hamburgare och bacon över öppen eld (godaste hamburgarna jag ätit btw!) så begav vi oss för att se lite.
Vi klättrade bland annat upp för ett rätt högt berg, där vi tog lite schyssta bilder.



Påvägen hem fick jag även en bild på en skyllt som fick mig att osökt tänka på lillebror på Öckerö!

Nu ikväll blir det KeyClub och SteelPanther!
På återseende.
Rid Kock, one of the notorious Campsite Raiders

3 kommentarer:

  1. Nära att bli "Rid Kock behind bars" där för en stund lät det som.
    Otroligt vakra vyer på bilderna

    SvaraRadera
  2. Haha, awsome ^^

    skulle fan vilja komma och hälsa på eller nått snart, det var ju ett tag sen nu :/

    SvaraRadera
  3. hej :) kul att ni lyckades med campingen..

    har du hört talats om en festival som heter Rock Gone Wild som är i Iowa? i alla fall.. skid row och twisted sisters spelar där och en väldigt cool sak är att Hardcore Superstar spelar där med :P

    hade GÖR mycket vilja vara där!

    puss

    SvaraRadera