söndag 10 maj 2009

Lite försenad!

Ber om ursäkt, men inte alls fått tid att fått spela in den förens nu.
Försökte spela in igår i skolan, och precis när jag skulle börja så lyckades jag spela av en första bassträng!
Det var ytterst förvånande, då jag vet att det händer med plektrum, men inte ofta med fingrarna.
Men de var gamla, så det var väl på tiden att man bytte.
RIP Skull Strings.

Blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men vi hade fruktansvärt roligt när vi spelade in.
Låten är ju rätt bas baserad, tyckte det var lite passande nu med tanke på att jag utbildar mig.
Dock så försvinner mycket ljud och blir allmänt dåligt när man laddar upp den mot Youtube,
så om ni vill ha själva låten kan jag försöka skicka den separat.
Film effekterna var -INTE- min idé, tro mig!
Iaf, ni hör:

Micke: Lead- och Rythm Bass, Rythm Clapping Hands and Atmospheric Vocals.
Joe: Rythm Guitar, Rythm Clapping Hands and Atmospheric Vocals.
Brian: Editing the video, Rythm Clapping Hands and Atmospheric Vocals.


(Ninja update: Massa ljud som försvinner, låter som allt är otajt. Curse you, Youtube!)



Passade även på att filma lite ute vid poolen idag, där mina kära amerikanska kamrater höll till.
Nu skall ni förstå där hemma, att svenska språket är rätt exotiskt här borta, och det bor många svenskar i huset, så tyvärr snappar amerikanarna upp vissa ord.
Därför tar jag härmed all avstånd ifrån vad följande personer säger!





Kommer nog hålla mig för det mesta till bilder i fortsättningen, men kan försöka slänga in en film lite då och då.
Jäkla jobb (nej, det är inte mycket jobb, men jag är lat) att lägga upp grejernaYoutube.
Ha det gott, så hörs vi!

Micke

4 kommentarer:

  1. Va är det för ord du lär ut!?! Haha. Du får ha det så trevligt vid poolen! :D

    Ännu ett grattis Jessica! Äntligen är det du som får sitta bakom ratten och styra ;) Hoppas du hade en trevlig 18-års dag! :)

    SvaraRadera
  2. hej bror!

    jag har haft en läxa i svenskan då vi ska skriva ett hyllningtal och läsa upp, så jag tänkte läsa det för dig:

    "En väg, den väg du befinner dig på just nu. Vägen till framgång och oändlig lycka. Den 12 mars, kl 4 på morgonen och landvetter. En av de sorgligaste dagarna i mitt liv, men ändå en av de lyckligaste. För jag visste att du skulle bli lycklig och få det bra.

    Kommer du ihåg den gången då det hände en liten olycka med min nya cykel? Jag gör, och det jag kommer ihåg mest är att du ringde till den här personens, som orsakade en trasig cykel, föräldrar och skällde ut dem. Det visar hur du är som person, en underbar person.

    Du och jag har inte alltid varit nära varandra, vi har alltid varit som bror och syster. Vi har slåtts, vi har bråkat och vi har lekt. Men även om vi ibland har gått varandra på nerverna, så är du den personen som betyder mest för mig och som alltid kommer att finnas i mitt hjärta, och jag hoppas att jag kommer att finnas i ditt.

    Jag har aldrig varit en vinterperson, men jag längtar tills den 20 december, då vi står på landvetter åter igen för att få se dig och ditt vackra långa hår.

    Som jag sa innan har du och jag aldrig varit vänner, men tack vare musiken har du blivit min bästa vän, den jag alltid kommer att älska och lita på. Så jag vill tacka Bret Michaels och gänget, tack för att ni gav mig min bästa vän."

    <3

    SvaraRadera
  3. Hörrö du Chris, det bor fler svenskar här!
    Dessutom ljuger de på filmen, de kan säga Älgoxe också!

    Sis: <3

    SvaraRadera
  4. Haha, okej :-)
    Ha det bra där borta i det fina vädret.

    Ps. Sverige slog USA i hockey!! Alltid nått att reta amerikanarna med om du vill ;)

    SvaraRadera