fredag 1 maj 2009

Lång vecka!

Vart en lång och rätt stressig vecka, så det blir ett kort inlägg idag.
Mycket rep, spelning och träffat idoler.

Vad skall jag börja med?
Billy Sheehans (Mr Big) konsert var riktig cool. Det var väldigt mycket Q & A, så han berättade mycket om hur han började och alla möjliga saker
Han är sjukt snabb, det är ju lite av hans grej, det är inte så mycket grooves utan bara snabbt som in i.
Var och köpte skivan, var utlottning av en Yamaha bas, som jag givetvis inte fick.
Fick dock autograf på skivan och basen.
Pratade en stund med honom, sa att jag har haft en låt som heter Trapped in Toyland i huvudet flera dagar. Tydligen en av hans favvo-Mr Big låtar!
Såg en del som ville ha autograf på kroppen på sina instrument, vilket jag inte var så sugen på.
Sen fick jag se en som ville ha sin på baksidan av huvudet på sin bas, så efter alla vart uppe och pratat med honom gick jag upp igen och bad om att få en autograf där med.

Sen skulle vi iväg till giget, dock sprang jag snabbt och träffade Derek Sherinian.
Han har spelat keyboard i Dream Theater, Yngwie, Alice Cooper och massa folk.
Köpte hans skiva också, som jag skall lyssna på om en stund.

Vidare till giget nere på Sunset Strip.
Gick rätt okej, inte mycket att tillägga.
Började snacka med en trummis i ett av banden som spelade efter oss, som kom ifrån Australien och var här på turné.
Han tyckte att basister inte borde kunna spela så fort som jag gjorde, så där fick han!
Hur som helst sa han att det var bara att höra av mig om jag vill bli uppskriven på gästlistor så länge de är här. Kul!

Nu blir det att slappa en stund, skall fixa hyran sen och framåt kvällen blir det kanske Sunset Strip.
Sköt om er, lite bilder ifrån nya kameran också!

Jag och Billy Sheehan


Jag och Derek Sherinian

Basen och skivorna

1 kommentar:

  1. go kväll, eller morron.. :S

    hoppas att du har mitt autografblock i högsta hugg!

    puss

    SvaraRadera