onsdag 27 maj 2009

Frälsning.

Och Jesus sade till sina lärjungar:
"Spela stenhård rock 'n' roll och bli rockstjärnor"
Det var också Guds ord.
Halleluja.

Nu tror ni säkert att jag blivit religiös, men så är icke fallet.
Utan det baseras på evangeliet "Micke och Jocke gick hem ifrån skolan" och är en mycket sann historia.
Följande text hämtas ifrån Jockes blogg, gå till hans sida (www.ettyearinhollywood.blogg.se) för att läsa hela stycket.
Jag citerar:

"För övrigt fick jag och Micke oss en ovanlig överraskning idag när vi gick hem.
Ut från ingenstans hoppade en liten men ack så uppseendeväckande mexikanare fram (ca sju tänder, sombrero med två meters radie och originell klädsel i betydelsen "håll dig borta") och skrek "JESUS! It's JESUS!! och pekade på Mikael.
Det var uppenbart att mannen i fråga inte hyste några som helst tvivel om att det faktiskt var Jesus (samt hans otroligt tuffa och fromma lärjunge-polare Joaquin, såklart).

"Where are you going Jesus?!" ropade han efter oss när vi skyndade iväg.
Visst, Mikael såg allt lite skrämd ut först, men jag tror nog jag anade ett nöjt litet leende trots allt.

Här snackar vi ändå A-kändis lookalike."

-ur "Micke och Jocke gick hem ifrån skolan"
- Kapitel 7
- Stycke 2

Nu skall jag plocka iordning lite i rummet, sen ta mig ett glas rött/vitt (Spyttet, vart är min karaff?!) och försöka börja öva.
Skall spela med Fredde och Thor på söndag verkar det som, så skall öva så jag kan låtarna.
Nu börjar även finals komma upp, vilket betyder mycket plugg.
Så alla ni ifrån Chalmers: Ge mig tips på tentaflykter!

Om ni sitter och har tråkigt på jobbet (nu blir det total haveri på Volvo!) så kan ni testa att gå in på http://en.akinator.com/ .
Helt enkelt en sida där du tänker på en person/figur och sen svarar på frågorna.
För det mesta har han faktiskt rätt!

Sköt om er!
Micke "Rock 'n' Roll Jesus" Awesomeness

3 kommentarer:

  1. Först Yogi Bear i Jellystone Park, sen Jesus på Hollywood Blwd? Va det inte ROCK-STAR du skulle bli? Jag fattar ingenting....

    SvaraRadera
  2. hahahahah Lasses kommentar xD och hela inlägget!!!

    SvaraRadera
  3. heej :D

    idag när jag var och kollade på när anna sprang ut träffade jag Howdy, lika cool som vanligt, så berättade jag om att du blev kallad jesus, han skrattade! :D höhö

    nu ska jag bort på studentmottagning, ha d gött! puss

    SvaraRadera