fredag 8 maj 2009

Jag må hon leva!

Ja må hon leva,
ja må hon leva uti hundrade år!

Där ser man på, syrran, 18 bast!
Äntligen får man sin egna fyllechaufför nu!
Efter alla grammy galor och sånt som jag kommer gå på i framtiden, känns tryggt att veta att man iaf kommer hem säkert då!
Hoppas du får en helt underbar kväll syrran!

Nu vet jag inte riktigt vart jag skall börja.
Får läsa mitt tidigare inlägg så jag vet vad som hänt.
----------
Done! Okaj, då kan jag uppdatera lite.
Det blev brasiliansk LPW i veckan, riktigt roligt faktiskt.
Första gången jag testade på det, så jag var lite nervös första halva av låten, men sen flöt det på rätt smärtfritt.
Kommer helt klart göra det igen, riktigt, riktigt sköna musikstilar!
Det blev ingen Rainbow igår, min kära vän Linus undrade om jag kunde komma och lägga bas på hans låtar, vilket jag lovat innan.
Så ifrån 20.00 - 00.00 hade han studiotid på skolan och riktigt roligt var det!
Lade bas på tre av hans låtar, "What's Wrong with the World Today", "Broken Hearts" och "What's Wrong with the World - the Follow Up".
Sista låten kommer jag inte ihåg vad den hette, men den gick i samma ackord.
Så gott folk, om ni hör "Broken Hearts" på radio där hemma, då det jag som lirar!

Efter jag var klar med Linus så gick jag hela 1 meter till rummet bredvid där Aspen ville ha bas på sin låt också.
Så sagt och gjort, lärde mig den och spelade in lite olika tagningar, så de har att välja på sen.
Kommer dock inte ihåg vad den hette.
Skall försöka länka in en video som Julia spelade med min kamera under inspelningen av "Broken Hearts", får se om det funkar!




Har fått hem Cubase nu, men fortfarande inte lärt mig hur det funkar, får ta hit någon av experterna som får lära mig.
Idag fyller även Ida 21 (vår gäst) så det blir utgång ikväll. Dock så pratade Linus något om studio ikväll igen, får ringa och höra vad som händer sen.
Funderar på att gå ner till skolan en stund oavsett, måste försöka fixa en liten överraskning!

Om nu filmen funkar så kommer jag nog försöka filma lite mer, blir lite mer levande.
Kommentera om den funkar eller inte, vet inte vad för inställningar jag fixade på Youtube.
Avslutar men en liten bild ifrån hur det ser ut när man ligger vid poolen och tittar rakt upp!

Sköt om er!
Micke

2 kommentarer:

  1. <3

    golfen.. fan va luffigt! aldrig mer.

    puss

    SvaraRadera
  2. Go låt det där och ja videoklippet funkade. Vill ha mer klipp!!!

    Får väl även passa på att gratulera din syster i efterskott. Grattis i efterskott på 18-års dagen Jessica!! :-)

    SvaraRadera