fredag 26 juni 2009

Hollywood i chock.

Detta var ju en smärre chock.
Överallt på radion pratar de om och spelar Michael Jackson.
Känns lite surrealistiskt på något sätt, jag var aldrig något jättestort fan men han har ju sjukt många bra låtar. Kanske såhär det var när Elvis dog?
Har inte varit nere vid blvdn än, men det är tydligen blommor överallt och folk som sörjer.
Mycket tragiskt är det iaf, han var ju en av de största.

Och när vi ändå är inne på smärta och sådant så håller själv på att dö.
Av träningsvärk.
Jag har vart och köpt medlemskap nere på L.A Fitness som är precis vid min lägenhet.
Det är rätt billigt, och de har hur mycket grejer som helst.
Stort rum med hantlar och vikter, ett annat med löpmaskiner och cyklar, tennisbana, basketbollplan, swimmingpool, jacuzzi, bastu osv osv.
Följde med Jocke i tisdags för att testa på det. Det var rätt roligt att få komma igång, och man kände sig relativt schysst efteråt.
Hur som helst signade jag upp mig för medlemskap, och fick då reda på att jag skulle få en instruktionssession nästa gång jag kom dit, alltså dagen efter.
När jag och Jocke fick reda på vem jag skulle få visade det sig att han var lite av högsta hönset, Jockes privatinstruktör gick tydligen till honom när han undrade över saker.
Så farligt trodde jag dock inte det skulle vara.
Oj vad fel jag hade.
Han ringde mig klockan 10.15 på onsdagen och sa att jag borde äta mycket frukost så jag var förberedd. Där började oron väckas till liv.
Väl på plats träffade jag honom och vi gick igenom lite saker.
Vad jag hade för mål med träningen, om jag hade några skador (nämnde ryggraden samt mina handleder).
Vi kom iaf fram till att vi skulle köra ben, eftersom jag tränade överkroppen dagen innan.
Och på mindre än 10 minuter jag gick genom Helvetes nio kretsar.
Jag fick blodsmak, lock för öronen, illamående, sprängande huvudvärk, svartnade nästan för ögonen.
Min stackars kropp måste trott att jag var på väg att dö eller någonting.
På väg ifrån gymet senare så är det trappor ner ifrån entrén. Dessa höll jag på att falla ner ifrån då benen i princip bara vek sig.
Så folk, träna inte, det förstör dig!
Så idag har varit en jobbig dag, jag kan inte sätta eller böja mig ner för det gör sjukt ont, samt att jag inte kan veckla ut armarna för då gör det sjukt ont också.
Borde snart vara skadeskjutning på mig. Jösses.
Och det värsta är, det lär kännas mer imorn.

5 kommentarer:

  1. Kristins granne.26 juni 2009 kl. 12:20

    Träningsvärk? Det är ju bara kroppens sätt att tala om att den är redo för mer träning. Ont ska med ont fördrivas. Å andra sidan, vad är det för fel på "En sund själ i en skön fåtölj".
    Mvh, Kristins granne.
    Ps. Akta dig för ormskinn. Det är inte alltid saker och ting är som dom ser ut att vara.

    SvaraRadera
  2. Hej Micke

    Vet att man ine skall svära men just nu så längtar jag så in i helvete efter dig så de går inte att beskriva. ditt rum vet jag inte om det blir ommålat för när jag går in där så kan jag känna lukten efter dig

    Det var riktigt tragiskt att höra om Michael Jackson förstår att hans fans sörjer. Såg han när han var på Eriksberg för 21 år sedan och det var det bästa jag sett och hört, så Micke har du lust får du gärna lägga en blomma från mig.

    Nu lite om träningsvärk in grabbar skall bara vet hur det känns när vi brudar har träningsvärk vi kan inte stå och pinka som ni, vi måste sätta oss ner och det är jäkla mig inte kul så sluta gnäll.

    Kristins granne, sluta inte med att skriva dina spydiga kommentare för i dessa tider behöver man ett gott skratt.

    Micke du måste kolla med killarna om de kan ta med något till dig, så vi hinner att lämna det till dem

    Älskar dig och ha de
    Mamma

    SvaraRadera
  3. hahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!

    ska hälsa från familjen teros, sitter just nu i deras kök och väntar på att sebbe ska vakna. just de jag, ska hälsa från elin med, hon sitter brevid mig.

    saknar dej! puss <3

    SvaraRadera
  4. hej kusin vitamin=)
    Jag vet att jag inte är bra på att skriva ofta
    :( förlåt... hur är de i värmen? går allt bra? jag och jessica drar ju utomlands v 34=)

    Jag lovar att skriva mer!
    Saknar dig posssssssss

    SvaraRadera
  5. Som sagt, ont skall med ont fördrivas! Det är bara att kämpa på och det skall bli spännande att få se bilder på hur musklerna växer!

    SvaraRadera