torsdag 4 juni 2009

Kan inte alltid vara på topp.

Fan säger jag bara.
Nu skall jag inte svära i bloggen egentligen, men seriöst, fan.
Denna veckan har hittils gått käpprakt åt hel**te.

Vart skall man börja?
I måndags när jag skulle sitta med Elin och familjen på studentmottagningen så hade jag räknat ut att jag skulle sitta på skype klockan 6 på morgonen.
Därför gick jag upp klockan 5 (!) för att duscha och se acceptabel ut för släkten.
Så när klockan väl är 6 så sitter jag redo, och får då en snilleblixt.

- "Men vänta nu, 9 timmars skillnad och de skulle börja 5.
Men vänta lite, det betyder... fuck"

Då hade jag givetvis räknat fel med två timmar.
Somna om funkade inte heller.

På tisdags natt fick jag knappt någon sömn, och var bara trött hela dagen.
Sen skulle jag och Tom försöka skriva världens bästa powerballad på kvällen, och vi kom inte direkt någon vart med den heller.
Sen kunde jag inte ens prata på videon, t.o.m där sket det sig.



Och då kommer idag, alltså onsdag..
Jag har spelat så sjukt jävla dåligt idag. På allt. På vår RSW idag skulle jag givetvis få gå upp och spela ett bassolo.
Spiderman på blvdn hade säkert spelat bättre än vad jag gjorde.
Lät bara fel, dålig ton, dålig timing, falskt, värdelöst.

Sen spelade jag nyss in med Linus i studion också.
Och herregud, inget lät bra! Kunde ju knappt spela någonting alls.
Fan säger jag bara. Tycker synd om stackarn som satt och var tvungen att lyssna basspelandet.
Usch!

(Jag såg din kommentar Chris, fick dock ta bort inlägget och göra ett nytt då det givetvis krånglade med videon..)

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det verkar då inte vara din vecka!! Får väl hoppas på nästa vecka för det är väl provvecka då?!

    Glad bild du har, haha =)

    SvaraRadera
  3. haha, det ordnar sig <3 du är duktig, fortsätt kämpa!

    SvaraRadera
  4. hej min unge.

    det du beskriver Micke är livet, och så är det för alla ibland upp och tyvärr ibland ner. (på jobbet just nu kan jag säga att det känns ner) nu har vi varit på alla studentfester med mycket god mat och mycket GOTT vin! (elin vad jag kan förstå blev näjd men flaskan och så även fadern).

    hemma hos gunnar och lena blev det mycket mat över så vi var nere i jungfruviken på lördagkväll och åt upp nästan all mat, men ALLT vin.

    imorgon är det malin och peters stora dag. bröllopet börjar i kyrkan klockan 17.00 och sedan ner till ishuset där festen skall vara. för jessica, elin och malin börjar det redan klockan 9.00 för att gå till frissan och göra sig snygga i håret. själv har jag varit hos madde och fixat mina naglar som jag kommer att göra då och då och detta för att jag inte får göra något som kan förstöra mina naglar så med andra ord är det din käre FAR som får göra maten idag. och detta kan jag säga till dig som nu vet hur det är att alltid göra denna eviga mat.

    kommer att sakna dig imorgon mitt hjärta!

    ha de. Mamma

    SvaraRadera
  5. Det är helvetena i livet som lär oss uppskatta himmelrikena. Sen gäller det ju bara att välja förhållningssätt....:-)Den allra största kramen! Helene

    SvaraRadera
  6. Missade ju att säga att jag uppskattade din medverkan på mottagningen. Tack min vän, det kändes som om Elins dag blev fullkomlig. Vi hade faktiskt himla roligt.. eller hur Lena :-)
    Helene

    SvaraRadera