lördag 13 juni 2009

I'm on the Nightrain!

I'm on the nightrain - Bottoms up!
I'm on the nightrain - Fill my cup!
I'm on the nightrain - Ready to crash and burn I never learn
I'm on the nightrain - I love that stuff
I'm on the nightrain - I can never get enough
I'm on the nightrain - Never to return - NO!


Lyckan är total!
(WARNING! History inc!)
Nu är det så att innan jag åkte till USA så sjung jag i ett coverband, ungefär världens bästa.
Hur som helst så spelade vi en låt av Guns 'n' Roses som heter Nightrain.
Denna låt, vars refräng är det som står överest i inlägget samt det ni hör på videon, handlar om ett vin som heter Night Train Express.
Detta vinet var väldigt billigt "back in the days", en flaska kostade ungefär 8kronor ungefär tror jag.
Detta gjorde att medlemmarna i Guns hade råd att bli rätt fulla, eftersom resten av pengarna gick åt när de köpte andra onödiga saker.
Hur som helst, under en kväll när de gick ner för Hollywood Blvd (ungefär utanför oss) började en av dem sjunga "I'm on the nightrain!" varav Axl kontrade med "Bottoms up!".
Ungefär sådär kom låten till.
Nu är det så att jag och Martin hittade ett ställe rätt långt härifrån som sålde rätt små flaskor av det. Dessutom var det rätt "dyrt" (undra varför..)
MEN!
Ikväll när jag, Martin och Shanna var påväg hem ifrån en bar som ligger ett par block här ifrån, gick vi in på en liten liquor store, och vad hittade vi?!
Orginal flaskorna!
Detta resulterade i ett köp av nio flaskor, som nu förgyller vårt kylskåp.
Dessutom förgyllde vi nog försäljarens kväll, han såg överlycklig ut att få sålt skiten!

Har även pluggat rätt mycket idag, satt länge med mina nya asiatiska vänner och spelade.
Asiater är hur coola som helst och de är så sjukt mycket mer avslappnade än amerikaner som är lite.. amerikanska.
Nu är det iaf bestämt att vi skall, första onsdagen i läsvecka 1 nästa quarter, gå på karaoke!
Har ju iof vart på det innan, men inte med asiater. De är ju kända för sina karaoke barer!
Skall bli sjukt häftigt iaf.

Nu har jag varit här i 3 månader förövrigt!
Lär väl stå att detta är postat den 13, men klockan är 02.40, så det är fortfarande den "12e" för mig.
Tiden går faktiskt sjukt fort, och det skall tydligen gå ännu fortare nästa termin!
Har börjat ta bilder på folk, men väntar några inlägg tills ja har tillräckligt så jag inte postar lite bilder här och där, lika bra att ta dem samlat.
Avslutar med en liten video ifrån när jag och Siga övar.
Jag visar lite tapping, det lilla jag kan om det. Ser fram emot att lära mig "på riktigt", just nu är jag bara självlärd.
Ursäkta engelskan också!



4 kommentarer:

  1. åh den lilla asiaten är jättesöt :D

    SvaraRadera
  2. Hallå ja!
    Verkar rocka ordentligt där borta i Amerikat? Funderar på att smita och hälsa på, men kräver varmt väder, när ska jag komma då? :D
    Kärlek // Johan

    SvaraRadera
  3. blir så avundsjuk när alla säger att de skall hälsa på dig... anyway, kinesen ser ut som en liten mini-apa, haha :D hörde bara mummel när du pratade :P

    SvaraRadera
  4. rock n roll skills from hell säger jag bara. POP THE BEER AND START ROCKIN! YIIII HA!

    SvaraRadera