tisdag 23 juni 2009

Mikki Sixx?

Nu är jag grymt sugen på att köpa en bas.
Tänkt över lite på vad för typ jag vill ha, har funderat på en 5-strängad och lite sånt.
Men när jag tänker efter, jag har min Washburn som funkar för RnB, Funk, Jazz, Blues osv osv.
Sen har jag Ibanezen som funkar för progg, och den kan jag använda när jag behöver ha den låga B-strängen.
Något jag saknar dock är en bas som är ren, ursäkta språket, jävla rock 'n' roll.
En "bass with balls".
Och vad passar bättre då bättre än en Nikki Sixx Gibson Blackbird?
Den är så Rock 'n' Roll att den bara har en on/off-switch.
Som Nikki Sixx säger "Skall man spela rock finns det fan bara två alternativ, antingen är den på eller av".
Men då kommer ju den underbara detaljen in som kallas pengar.
Så alla ni som läser, om ni vill ha lust att vinna en signerad demoplatta av min framtida bejublade platinumsålda skiva, sätt över pengar på mitt konto!
Alternativt om ni vill ge en tidig 22,23,24 samt 25 års present.

Observera att basen på bilden är en Epiphone och inte ens Gibson.
Ser dock likadana ut i princip.

Var ute och letade efter skinnbrallor med Martin idag, utan större framgång.
Men vi ger icke upp, skinnbrallor skall införskaffas!
Sen fattas det bara tatueringar samt att man färgar håret svart, klipper upp det lite samt tupperar ;).

Precis hemkommen ifrån en Steel Panther konsert.
Jamie Meyer spelade där idag, så vi blev uppsatta på VIP-listan. Rätt skönt att slippa betala.
Det var inte riktigt lika bra som förra gången, de körde inte alls många covers denna gången.
Deras egna låtar är också bra, fast coverlåtarna kan man ju sjunga med till.
Dagens gäst var Van Halens basist tror jag, han var uppe och spelade Panama och någon mer låt.
Länkar en video till en av deras låtar, riktigt skön.

(Lade till en ny video, borde funka!)

7 kommentarer:

  1. usch, förstör inte håret :(

    SvaraRadera
  2. jag är lessen! jag får inte se nikki sixx på torsdag :'( fanns inga biljetter kvar när jag skulle beställa..

    skaffa masssa tatueringar! hela armarna, skit snyggt! :D klipp gärna håret men färga de inte svart, kanske mörkbrunt men svart kan förstöra allt, de kommer bara bli jobb när du ska färga de hela tiden.

    videon funkade inte, vet inte rikitgt varför, men men...

    idag har de vart fint väder och jag och gabbi har vart nere i grytan och solat hela dan, as gött!

    ha de så bra och jag väntar på skivan!

    puss <3

    SvaraRadera
  3. Cha Mikki, Pengarna kan skickas till mej så förvaltar jag dom... ;-). Tar bara ett blygsamt arvode, beror dock på vilka hojdelar jag behöver!
    Videon funkar tyvärr inte! Meddelandet lyder : Videoklippet är tyvärr inte tillgängligt i ditt land på grund av upphovsrättsbegränsningar.
    Heja Sverige! ;-)
    Kollar runt på ev bra bud på en Blackbird!
    Ha det!
    AC/DC var RIKTIGT bra! Förstår att dom behöver en dos syrgas under giget. Imponerande med tanke på att dom ligger på båda sidorna 60...
    Du har helt klart nåra år kvar för turneer!

    SvaraRadera
  4. Hej älskling

    klipp dig gärna men färja inte håret svart, och den enda tatueringen som JAG skulle tycka va OK är JAG ÄLSKAR MIN MAMMA och vill du inte det så gör ingen alls.

    Ha de och hälsa Martin

    DIN KÄRA MOR

    SvaraRadera
  5. har du ens lyssnat på texten i den låten?

    SvaraRadera
  6. haha, jag var också ganska ''wtf?'' ibörjan av låten ^^
    men jag antar att det är precis därför du gillar den ;D

    SvaraRadera
  7. Här kommer en kommetar från "morsa nr2" Jag säger som mor din, klipp dig gärna men färja inte håret SVART! Jessica föreslog lite murkare brunt det kan jag hålla med om!När det gäller tatueringen så är det bäst att jag inte säger vad jag tycker det skall stå......puss på dig!

    SvaraRadera